Apa este celebrată pe tot globul în 22 martie, ca urmare a unei inițiative lansate de Organizația Națiunilor Unite în 1992. Anul acesta, Ziua Mondială a Apei va fi marcată printr-un mare eveniment online. Prețuirea apei, înțelegerea importanței ei, conștientizarea crizei globale și susținerea realizării obiectivului de dezvoltare durabilă 6: apă și canalizare pentru toți până în 2030 sunt temele de pe agenda Zilei Mondiale a Apei 2021. Mesajul principal al campaniei ONU se concretizează în simpla întrebare „Ce înseamnă apa pentru tine?”. Oameni din toată lumea sunt chemați să spună de ce și cum este importantă apa pentru casa lor, în familia, comunitatea și cultura lor. Înregistrând - și sărbătorind - toate diferitele moduri în care apa ne aduce beneficii vieții, putem aprecia în mod corespunzător apa și o putem proteja eficient pentru toată lumea. |
Pe aceeași temă, a împărtășirii poveștilor, gândurilor și sentimentelor legate de apă, compania Aquatim se implică, de Ziua Mondială a Apei, în mai multe programe educaționale și de conștientizare a importanței apei și mediului.
În asociere cu Facultatea de Chimie Industrialǎ şi Ingineria Mediului, municipalitatea timișoreană și Asociația Generală a Inginerilor din România, luni, 22 martie a.c., ora 13, Aquatim este prezentă la Simpozionul on-line APA - ESENȚA VIEȚII: AquaSensTim. Profesioniști din domeniul apei, cadre didactice, oameni de cultură, studenți și elevi sunt invitați să vorbească despre calitatea apei și poluare, despre apă și sănătate, irigații și protejarea împotriva dezastrelor produse de inundații, energie, apa în artă și cultură. Din cadrul companiei de apă, vor expune pe marginea unor subiecte de specialitate, dar explicate pe înțelesul publicului larg Cristina Borca, Crina Chirilă și Daniel Craia.
Tot luni, de la 14, Aquatim lansează campania Sete de carte, prin care copii și tinerii sunt chemați să se împrietenească cu cărțile și să afle mai multe despre apă și mediu. Campania va consta în întâlniri lunare online, organizate de librăria La Două Bufnițe, pe pagina de Facebook. Înregistrările vor fi păstrate, astfel că evenimentele vor putea fi urmărite și ulterior. Fiecare eveniment va fi o „întâlnire” cu o carte pentru un grup-țintă de vârstă, cu ateliere, jocuri, discuții și câte un concurs de întrebări și răspunsuri, în urma căruia participanții pot câștiga vouchere pentru cumpărarea de cărți de la librăria La Două Bufnițe. Campania se derulează în parteneriat cu Administrația Bazinală a Apelor Banat, Asociația Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare (CRIES), fundația Aquatim și librăria La Două Bufnițe, până în luna iunie. Detalii despre participare și regulamentul concursului se găsesc pe www.aquatim.ro.