În numerar, cu cardul sau prin transfer bancar, la punctele noastre de plată:
1. CASIERIILE Aquatim din Timişoara, Buziaș, Deta, Făget, Jimbolia și Sânnicolau Mare - clic pe „casierii” pentru adrese și program.
2. BĂNCI partenere, plata la bancomate și ghișeu
3. www.aquatim.ro, prin accesarea butonului „Plată factură fără cont” sau prin portalul dedicat „Contul meu”
4. COMERCIANȚI PayPoint
5. Poșta Română, la ghișee și factorii poștali
6. Westaco Express (stațiile OMV)
7. Centrele de plăți un-doi (Mobile Distribution)
Aquatim NU încasează pe teren, direct de la clienți.
Pentru 1 mc de apă plătiți la Aquatim 6,63 lei. Pentru serviciul de canalizare plătiţi 6,67 lei/mc. Tarifele sunt aceleaşi în toate localităţile din aria de operare și includ TVA. Clic AICI pentru detalii tarife.
Pentru A AVEA ACCES ORICÂND la situația completă a facturilor și plăților, vă recomandăm să vă înregistrați în portalul Contul meu, de pe www.aquatim.ro. În contul de client, puteți vizualiza facturile și le puteți descărca pentru a le tipări și aveți posibilitatea de activare a opțiunii „factura prin e-mail”. Înregistrarea în portal nu vă obligă să faceți plățile online.
Menționăm că la casieriile Aquatim puteți plăti și fără factură și că neprimirea facturii nu vă exonerează de obligațiile de plată.
Pentru detalii despre facturi sau emiterea unui duplicat, contactați serviciul call center, 035914, program luni-vineri, 7-19, email: clienti@aquatim.ro.
Aveți posibilitatea de activare a opțiunii „factura prin e-mail” din portalul „Contul meu”, de pe www.aquatim.ro. Dacă nu sunteți încă înregistrat pe portalul dedicat clienților, vă recomandăm să faceți acest lucru. Link acces: https://portal.aquatim.ro/CUSTOMER_PORTAL/welcome.jsp.
Activarea se face în 3 pași, prin accesarea butoanelor „Actualizare date” > „Configurare date” > „Factura prin e-mail.”
Alimentarea cu apă a unei sau mai multor clădiri poate fi întreruptă:
1. de compania de apă, pentru lucrări planificate sau incidente neprevăzute la rețeaua publică de distribuție;
2. pentru lucrări la instalația interioară (este cazul clădirilor cu mai multe apartamente, iar administratorul este responsabil de informarea locatarilor);
3. de către compania de termoficare, pentru lucrări la punctele termice (caz particular - în Timișoara blocurile cu mai mult de P+4 nivele sunt alimentate cu apă rece de Coltern, prin hidrofoare);
4. ca urmarea a întreruperilor (neprevăzute) în alimentarea cu energie electrică, ce afectează funcționarea pompelor care distribuie apă în rețelele publice.
Puteți verifica străzile/localitățile din programul de lucrări Aquatim pe www.aquatim.ro, https://www.facebook.com/aquatim.sa și la 0356914, program 24/7, de la operatorii call center/dispecerul de serviciu sau din mesajul înregistrat al programului zilnic de intervenții.
La rețelele de apă se lucrează continuu, pentru înlocuirea unor tronsoane, extinderea rețelei, sau repararea conductelor sparte. Nu putem anunța fiecare utilizator în parte, chiar dacă lucrarea este una programată din timp. Însă anunțăm întotdeauna PUBLIC întreruperile în furnizarea apei iar în cazul unor avarii majore, care afectează un număr mare de utilizatori mai mult timp, distribuim afișe la intrările blocurilor, anunțăm prin email sau telefonic clienții non-casnici (instituții, firme etc). Lucrăm la implementarea unei aplicații pentru dispozitivele mobile prin care să transmitem automat notificări clienților pentru întreruperi în furnizarea apei.
Cum anunță acum Aquatim întreruperile în furnizarea apei:
La numărul 0356914 puteți obține, la orice oră, de la operatorii call center sau dispecerul de serviciu, informații actualizate despre întreruperile de apă datorate lucrărilor Aquatim.
Clienții din Timișoara și localitățile arondate (vedeți aria de operare) pot transmite indexul contorului de apă, în timpul perioadei de autocitire menționate pe factură, la numărul de telefon 0356914, program 24/7, prin mesaje configurate automat sau din aplicația „Contul meu”, de pe www.aquatim.ro.
Clienții de la sucursale pot transmite indexul contorului la sediul sucursalei de care aparțin. Aquatim încurajează transmiterea indexului, acolo unde contorul este ușor accesibil.
În Timișoara, Aquatim a instalat contoare cu citire la distanță, ce permit citirea consumurilor de către operatorii Aquatim, de la o distanță de până la 200 m, fără a fi nevoie de acces pe proprietatea clientului. Transmiterea consumului înregistrat se face cu ajutorul unui modul electronic, prevăzut cu baterie. În eventualitatea, puțin probabilă, a descărcării bateriei, contorul va înregistra în continuare CORECT consumul, însă transmiterea datelor va fi sistată. În astfel de situații, operatorii Aquatim vor înlocui, cât de curând posibil, aparatul, pentru reluarea funcției de citire de la distanță. Pe factura imediat următoare datei de înlocuire a contorului va aparea consumul inregistrat citit de operatorul nostru la momentul inlocuirii, de pe cadranul aparatului.
Puteți accesa portalul dedicat clienților pe prima pagină a site-ului www.aquatim.ro, prin clic pe „Contul meu” (link: https://portal.aquatim.ro/CUSTOMER_PORTAL/welcome.jsp). Pentru înregistrare, aveți nevoie de:
1. o adresă de email validă,
2. codul de client și numărul contractului (informații pe care le găsiți pe factura Aquatim)
3. o parolă stabilită de dumneavoastră.
Pentru mai multe detalii, clic aici.
Aquatim monitorizează continuu calitatea apei potabile, începând cu fluxul de tratare şi până la robinetele consumatorilor. Pe fluxul tehnologic sunt reglaţi automat parametrii de proces, cum ar fi turbiditatea, pH-ul şi concentraţia de clor. În laborator se testează zilnic peste 20 de parametri de calitate, înainte de pomparea în reţeaua oraşului. În reţelele de distribuţie se verifică periodic probe de apă potabilă, prelevate din mai multe puncte de control, stabilite de comun acord cu Inspectoratul de Sănătate Publică. În Timișoara, frecvența acestor verificări este săptămânală.
În cazul în care observați modificări de miros, gust, aspect al apei potabile, vă recomandăm să ne sesizați acest lucru, în cel mai scurt timp, la 0356 914 sau clienti@aquatim.ro, cu indicarea adresei și a datelor de contact. Aquatim va preleva probe de apă și le va analiza, gratuit.
Apa potabilă, de la rețea, nu trebuie să aibă miros, gust sau culoare. Mirosul/gustul de „clor” se datorează dezinfecției apei și este un semn că apa este sigură.
Rezultatele programului de monitorizare a calității apei din rețelele de distribuție sunt publicate pe site-ul nostru. Găsiți pe pagina de start (harta Calitatea Apei) sau aici valorile parametrilor de calitate ai apei pe localități și zone.
Puteți solicita analizarea unei probe de apă brută (de foraj) sau potabilă (de la rețea) de către laboratorul Aquatim și emiterea buletinului de analize, contra cost. Detalii despre modul de prelevare, programare și tarife, aici.
Dacă faceți o sesizare scrisă privind calitatea apei (aspect, miros, gust), testarea apei este gratuită, dar nu se va emite un buletin de analiză, ci veți primi un răspuns la sesizare.
NU, pierderile de apă de pe rețeaua publică de distribuție, cauzate de avarii, spargerea conductelor etc, nu sunt incluse în facturile dumneavoastră. Clienții plătesc doar pentru cantitatea de apă ce trece prin contorul de branșament.
Dacă nu ați primit factura sau ați rătăcit-o, puteți solicita un duplicat, prin email (clienti@aquatim.ro) sau telefonic (0356914).
Neprimirea facturii nu vă exonerează de obligațiile de plată. Recomandăm să vă înregistrați în portalul Contul meu, de pe www.aquatim.ro, pentru a avea oricând acces la situația completă a facturilor și plăților. Înregistrarea nu vă obligă să faceți plățile online.
Termenul de răspuns la sesizări este de maxim 30 de zile calendaristice, conform legislației aplicabile, Ordonanța nr. 27/30.01.2002
Sesizările anonime sau acelea în care nu sunt precizate datele de identificare se clasează, conform aceleiași legislații aplicabile, menționată anterior.